Рекомендовані списки літератури для читання

Список літератури для 2 класу

Українські народні казки про тварин
Леонід Куліш-Зіньків "Добрий ранок"
Платон Воронько "Дударики"
Анатолій Григорук "Чим Хата багата"
Наталя Забіла. Казки
Василь Сухомлинський. Казки
Микола Трублаїні.Про дівчину Наталочку і сріблясту рибку"
Всеволод Нестайко "Олексій, Веселик і Жарт-птиця"
Оксана Лущевська. "Втеча"
Іван Андрусяк "Зайчикова хатка"
Володимир Мартинов. "Як колобок визволяв принцесу з лап дракона Ковтай-не-Жувавши"

Список рекомендованої літератури 3 клас

Українські народні казки"
Олена Пчілка "Годі, діточки, вам спати " (збірка)
Тарас Шевченко "Садок вишневий коло хати"(збірка)
Леся Українка "В дитячому крузі" (збірка), казки
Галина Малик "Пригоди Алі в країні Недоладії""
Михайло Коцюбинський "Харитя", "Маленький грішник"
Василь Сухомлинський . Казки
Оксана Іваненко . Казки
Юрій Ярмиш.Казки
Микола Трублаїні "Пустуни на пароплаві" (збірка)
Всеволод Нестайко "В країні Сонячних Зайчиків","Незвичайні пригоди в лісовій школі"
Анатолій Костецький "Супер клей Христофора Тюлькіна, або нас викрито, здавайтесь"
Ярослав Стельмах "Якось у чужому лісі"
Олександр Дерманський "Казки дракона Омелька"
Отфрід Пройслер. Казки
Пауль Маар "Що не день, то субота"
Ульріх Хуб. "Біля ковчега о восьмій"

Список рекомендованої літератури 4 клас

Усна народна творчість: прислів`я, приказки, смішинки, загадки, казки, легенди, смішинки, лічилки, лічилки, дражнилки,скоромовки
Байки, А. Глібов, С. Руданський, Езоп
Поезія О.Олесь, Г.Бойко, П.Ребро, К. Перелісна, Л. Костенко, Д. Білоус, О.Сенатович
Рудольф Распе. "Пригоди барона Мюнхаузена".
Редьярд Кіплінг.Казки
Василь Симоненко "Цар плаксій та лоскотан","Подорож в країну Навпаки"
Володимир Рутківський "Бухтик з тихого затону", "Гануся"
Михайло Слабоспицький "Славко і Жако"
Ірина Прокопенко "Пригоди на землі та під водою"
Олександр Дерманський. Казки
Сергій Гридін ."Федько прибулець з інтернету"
Ксенія Ковальська "Канікули прибульців із Салатти"
Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі"
Астрід Лінгрен "Пеппі Довгапанчоха"осов
Микола Носов "Фантазери"(збірка)
Джеремі Стронг "Гармидер у школі"
Роальд Дал "ВДВ"

/Files/photogallery/unnamed.jpg Головним завданням роботи шкільної бібліотеки в закладі є виховання учнів здатної до творчості, ініціативи, адаптованої до конкретного вибору свого місця в житті, яке є носієм кращих надбань національної та світової культури.

Основними завданнями бібліотеки закладу є:

  • Гуманізація виховного процесу, що виражається в створенні умов для всебічного розвитку особистості; для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання;
  • Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу;
  • Анкетування читачів бібліотеки з метою виявлення їхніх уподобань;
  • Виховання бережливого ставлення до шкільних підручників.
  • Особлива увага буде приділятися широкій популяризації української літератури, літератури з питань освіти, історії культури українського народу і вихованню за допомогою цієї літератури поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.
  • Надання допомоги вчителям у науково-методичній роботі, у вивченні досягнень педагогіки й психології, нових педагогічних технологій та їх застосування на практиці.
  • Формування правової культури читачів, громадянськості, патріотизму, поширення інтересу до історії рідного краю.
  • Покращення диференційованого обслуговування користувачів бібліотеки; організація книжкового фонду з урахуванням змін інтересів читачів. Забезпечення можливості найбільш повного й швидкого доступу до інформаційних ресурсів.

Головна мета шкільної бібліотеки – надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб. Успішна реалізація цієї мети можлива лише за умови грамотного планування всієї діяльності бібліотеки.

Бібліотека у школі — одна з найважливіших ділянок роботи. Вона допомагає реалізувати державну програму національної освіти і виховання дітей, вирішує це завдання своїми методами і засобами у загальному плані навчально-виховного процесу школи і разом з педагогічним колективом Планування роботи шкільної бібліотеки є складовою частиною планування школи. При складанні плану доц.ільно враховувати Закони України «Про освіту», «Про бібліотеку і бібліотечну справу», «Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу ».

Важливу роль відіграє шкільна бібліотека в засвоєнні шкільної програми, організації навчальної діяльності та дозвілля дітей.

Напрямки діяльності бібліотеки

  1. Робота з учнями.
  2. Уроки культури читання.
  3. Бібліографічні огляди.
  4. Інформаційні ті інші огляди літератури.
  5. Доповіді про навички роботи з книгою.
  6. Предметні тижні.
  7. Підтримка загальношкільних заходів.

    ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ШКІЛЬНОЮ БІБЛІОТЕКОЮ

    1. Загальні положення

    1.1. Правила користування шкільною бібліотекою розроблені відповідно до Типових правил користування бібліотеками в Україні із змінами і доповненнями, затвердженими наказом Міністерства культури і мистецтв України від 25.05.2001р. № 319, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 22.06.2001р. за № 538/5729.

    1.2. Бібліотека є культурно-просвітницьким інформаційним центром, забезпечує популяризацію і загальнодоступність книг та інших носіїв інформації.

    1.3. У своїй діяльності бібліотека школи керується Конституцією України, Законом про освіту, Законом України про бібліотеку та бібліотечну справу, нормативними документами і розпорядженнями Міністерства освіти та культури України, управління освіти, Положенням про бібліотеку загальноосвітньої школи.

    1.4. Фонд бібліотеки є державною власністю.

    1.5. Принципами діяльності є загальнодоступність, політичний нейтралітет.

    2. Права користувачів

    2.1. Користувачами бібліотеки є учні школи, вчителі, вихователі, людинний обслуговуючий персонал.

    2.2. Користування бібліотекою безкоштовне.

    2.3. Користувачі шкільної бібліотеки мають право: - одержувати у тимчасове користування книги та інші носії інформації додому і для користування у читальному залі з фонду бібліотеки; - користуватися бібліографічним, довідково-інформаційним обслуговуванням, яке надає бібліотека; - брати участь у масових заходах по популяризації літератури, які проводить бібліотека; - обирати і бути обраним до активу бібліотеки;

    2.4. Користувач може отримати додому не більше п’яти книг терміном не більше, як 12 днів. Термін користування новими виданнями, літературою підвищеного попиту встановлюється бібліотекарем школи.

    2.5. Користувач може продовжити встановлений термін користування книгами, якщо на них немає попиту з боку інших читачів.

    2.6. Кількість творів друку та інших носіїв інформації, які видаються у читальному залі не обмежується.

    2.7. Рідкісні та цінні книги та інші носії інформації, єдині примірники, довідкові видання додому не видаються.

    2.8. Видача книг, які користуються підвищеним попитом, або підручників для підготовки до тестування учням, яких вже випустила школа може здійснюватися під грошову заставу, розмір якої встановлюється бібліотекою. Якщо одержані в бібліотеці під заставу книги не повертаються користувачем у зазначений термін і дії для повернення їх не мають результату, то грошова застава зараховується на спец- рахунок школи і використовується на придбання книг та підручників.

    3. Обов'язки користувачів

    3.1. При запису до бібліотеки користувач повинен ознайомитись з «Правилами користування шкільною бібліотекою» і підтвердити їх виконання підписом на читацькому формулярі.

    3.2. Користуючись книгами з бібліотечного фонду, користувач повинен дбайливо ставитись до них; в разі виявлення дефектів, попередити про це бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на книзі відповідну позначку.

    3.3. Особи, які заподіяли шкоду фонду бібліотеки, несуть матеріальну відповідальність у відповідності з чинним законодавством.

    3.4. Користувачі, які загубили книги з фонду бібліотеки або заподіяли непоправну шкоду, зобов’язані замінити їх аналогічними книгами або такими, які вважаються бібліотекою рівноцінними. Якщо заміна книги неможлива, користувачі відшкодовують її дворазову вартість.

    3.5. За втрату книг з фонду бібліотеки та пошкодження їх неповнолітніми користувачами матеріальну відповідальність несуть їх батьки, опікуни, поручителі.

    3.6. Користувачі можуть бути позбавлені права користування бібліотечним фондом за умов порушення «Правил користування шкільною бібліотекою»: - за затримку книг терміном один місяць; - за порушення порядку у бібліотеці – терміном на один тиждень.

    3.7. Учні школи зобов’язані давати свої підручники шкільній комісії для перевірки стану збереження підручників.

    3.8. У випадку псування чи пошкодження підручника комісія має право забрати його в учня на певний термін (до належного ремонту зіпсованого підручника, який учень повинен здійснити у бібліотеці школи).

    3.9. Користувачі повинні бережливо ставитися до фонду і майна бібліотеки, підтримувати тишу і порядок у приміщенні бібліотеки.

    4. Обов'язки шкільної бібліотеки щодо обслуговування користувачів

    4.1. Бібліотека зобов’язана інформувати користувачів про всі види послуг, що їх надає бібліотека.

    4.2. Створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці, надавати допомогу в доборі потрібних книг.

    4.3. Дбати про культуру обслуговування користувачів.

    4.4. Формувати у користувачів потребу в інформації, користуванні бібліотекою, сприяти підвищенню культури читання.

    4.5. Систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих користувачам книг.

    4.6. Звітувати перед користувачами бібліотеки.

    ЄДИНІ ВИМОГИ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПІДРУЧНИКІВ:

    1. Одержавши підручники у бібліотеці, продивись їх. При виявлені пошкоджень повідом бібліотекаря.

    2. Обгорни підручники, зроби закладки.

    3. Перш ніж працювати з книгами, помий руки.

    4. Не роби поміток у книзі ручкою чи олівцем.

    5. Зберігай підручники у спеціально відведеному для них місці.

    6. Загубив чи пошкодив підручник – поверни до бібліотеки такий самий або заміни іншим, рівноцінним за змістом і вартістю

    /Files/images/bbloteka/IMG-87d09e94c8099582567bc796b35db7da-V.jpgУ нашій школі розпочався місячник шкільної бібліотеки. Діти оглянули виставку книг “Василь Сухомлинський – дітям”. Також із учнями проведено бесіди: “Криниця людської мудрості”, ” Як виховати творчого читача”. Протягом місячника користувачі зможуть скористатися книгами , які допоможуть творчо підійти до багатьох справ. Книжкові полички під назвою “Креативні ідеї для творчості”, “Від книги до творчості” націлюють саме на творчу атмосферу.
    /Files/images/bbloteka/IMG-27cac795849784cc90869d5b2e44b8a5-V.jpg

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 502

Коментарi